29 Nisan 2020 Çarşamba

Android Uygulama Geliştirme: Başlangıç ​​Kılavuzu



Böylece, zihniniz kullanıcılar için bir susuzluk söndürme uygulaması oluşturmak için yaratıcılıkla gömülmüştür. Eşsiz indirmeleri görebileceğiniz aklınıza gelen bazı harika resimler? Nereye takıldın? Başarılı bir Android Uygulamasını kodlamayı öğrenmek mi?

Öğrenmek hiç bitmeyen bir süreçtir ve içinizde bu açlık varsa hiçbir işe ulaşılamaz. Android Uygulama Geliştirme, özellikle yeni başlayan biriyseniz, göz korkutucu bir görev olabilir. Geliştirme sürecine başlamak için birçok derinlemesine bilgi gereklidir. Bilmediğiniz bile bazı terimler ortaya çıkıyor, ancak görevimizi daha kolay hale getiren Google sayesinde özel. Derin bir rahatlama alın ve emniyet kemerinizi büyük ve engebeli bir kodlama için sabitleyin.

Adım 1: İşletim Sisteminin Seçimi

İşletim Sistemi, bilgisayarda çalışan en önemli yazılımdır. Programcı ile bilgisayarın kendisi arasında bir iletişim aracıdır. İşletim sisteminin (İşletim Sistemi) doğru seçilmesi projenizin kapsamına bağlıdır. İnternet dünyasını yöneten üç işletim sistemi vardır: Linux, Windows ve Mac.

Linux, geliştiricilerin çoğu tarafından tercih edilen işletim sistemidir, ancak yeniyseniz, Windows İşletim Sistemi'ne gidin. Seçim yapıldıktan sonra Android Studio'nun bir sonraki kurulum adımına geçebilirsiniz.

2. Adım: Android Studio'yu İndirme ve Yükleme

Android Studio, Google'ın sahip olduğu en çok kullanılan 'Entegre Geliştirme Ortamı' dır. IDE, yazdığınız kodları görebileceğiniz ve sonuçları burada görüntüleyebileceğiniz bir platformdur. Android Studio'yu indirdikten sonra, kodlarınızı çalıştırabileceğiniz bir ekran görmek için kurulum işlemini tamamlayabilirsiniz.

Kodları çalıştırmak için ortak bir editör de kullanılabilir, ancak neden bu IDE'nin uzmanlığını görmezden geliyorsunuz? Kod ve Android Uygulaması için özel olarak tasarlanmıştır.

Adım 3: Java Geliştirme Kitini (JDK) İndirme

Android Studio indirildikten sonra, bir sonraki önemli yazılım JDK'dır. Android uygulamasını geliştirmek için kullanılacak programlama dili JAVA olacaktır. Bu nedenle, Android Studio'yu kullanmak için buradan indirilebilen JDK'nın yüklenmesi gerekir. Takmak için talimatları dikkatlice izleyin. Bir kez yapıldıktan sonra, Android Studio'nuz başlatılmaya hazırdır.

Başka bir karar faktörü, kodunuzun çıktısını görmek istediğiniz kullanıcı arayüzüdür. Sizin için iki seçenek açıktır - Emülatör veya Gerçek Zamanlı Cihaz.

Android Emulator, Android cihazınızla tamamen aynı görünecek ve kodunuzu çalıştırmak ve test etmek için kullanılabilecek bir Android Sanal Cihazıdır. Kodunuzu bir Gerçek Zamanlı Aygıtta test etmeyi seçtiyseniz, onu destekleyen Sürücünün tekrar yüklenmesi gerekir.

Adım 4: İlk Projenizi Başlatma

Yeni Android Studio Projenizi başlatmak için hazırsınız. Beklediğiniz projenin adını girin ve başarıyla tamamlandıktan sonra Google Play Store'a yükleyebilirsiniz.

Projenizi adlandırmak yeterince akıllı olmalı, çünkü bu tüm kullanıcıların göreceği dosya olacaktır. Uygulamayı düşünürken, üzerinde çalışacağı platforma karar vermiş olabilirsiniz, yani; Telefon veya Tablet.

Adım 5: Nihai Projenin Başlangıç ​​Sayfası

Yaptığınız uygulama açıldığında, "Merhaba Dünya" diyen bir mesaj görebilirsiniz. Bu, tüm geliştiricilerin yeni bir teknoloji öğrenirken yaptıkları en küçük programdır. Bundan sonra, istediğiniz projeyi akılda tutarak kodlamaya başlayabilirsiniz. Bir İş Listeleme Uygulaması veya bir Kabin Rezervasyon uygulaması veya hatta bir Kitap Mağazası olabilir.

Sonunda Gerçeğe Atlamak

Tüm uygulamalar başarılı olmaz ve harika yorumlar alır. Kullanıcı dostu deneyim ile birlikte biraz pazarlama, en çok odaklanması gereken bir şeydir. Ayrıca, JAVA derin bir bilgi duygusu gerektiren bir dildir. Pratik yapmak, uçan renklerle çıkmanın mümkün olan en iyi yoludur.